.

Sunday, November 13, 2011

Al Jazeera and Al Arabiya called "Zionist" for Syria coverage

From Syria's SANA agency:
The Jordanian Popular Committee for Supporting Syria against the Conspiracy in addition to Jordanian popular figures on Saturday staged a sit-in in front of al-Jazeera and al-Arabiya TV channels' offices in Amman to express condemnation of the misleading campaign perpetrated by those channels against Syria with the aim of serving the U.S.-Zionist plots against the Arab nation.

The gathered participants expressed their rejection of any attempt of foreign interference in any Arab country under any pretexts or names whether varying between international protection of civilians, direct military intervention, the Human Rights Council or the UN Security Council.

The memorandum expressed the Jordanian figures' condemnation of al-Jazeera and al-Arabiya's moving away from the professional performance which is supposed to be unbiased, balanced, honest and subjective.

The memorandum also condemned the escalation and incitement language of the two channels which reached the extent of fabricating and distorting the facts in order to provide a cover for the U.S.-Zionist projects aimed at undermining and dividing the Arab countries under the pretexts of freedom and human rights, like what happened in Iraq and Libya and what is planned for Syria.
This was also reported in - where else? - Iran's PressTV. It adds:
Meanwhile, activists in Qatar had earlier also accused Al-Jazeera of serving Israeli interests in the region.

They posted photos showing the Emir of Qatar, Hamad bin Khalifa Al Thani, and his prime minister shaking hands with Israeli officials, activists also criticized the government for its close ties with Tel Aviv.
This is probably the photo they mean, from when Olmert met Qatar officials in 2008 in Paris: