.

Sunday, July 10, 2011

Official PA newspaper again says that the Temples never existed

Once again, the official WAFA "news" agency has stated that there was no Temple in Jerusalem:

The Israeli authorities are working on establishing a Talmudic garden in Tantur Faron, an area south of Al-Aqsa mosque, which is considered an Archaeological area that extends back thousands of years, it said.

It said that in Ein Em Edorg, an area in Silwan, diggings reached a depth of more than 20 meters under the ground, and there are diggings in Al-Ain Mosque, the oldest mosque in Silwan, in the area of Ain Silwan, in addition to the digging of tunnels.

It said the diggings in Wadi al-Rababa, aim to establish more of the Talmudic gardens, change its historical and Archaeological character, and to build additional fake Jewish graves, in an attempt to give it a Talmudic historical character associated with the myth of the alleged temple.
Last year the PA Ministry of Information (a truly Orwellian title) published a paper saying that the Kotel was never a Jewish site. When American outrage caused them to delete the article, it surfaced a couple of weeks later in...WAFA.

It is worth recalling that the Waqf themselves published a pamphlet in 1925 that described "Al Haram al-Sharif" as the place where Solomon built the first Temple, saying this was "beyond dispute."

(h/t Yaacov Lozowick)