.

Wednesday, December 08, 2010

Official Palestinian news agency republishes report denying Kotel (updated)

From JPost:
Only days after it was removed from the Palestinian Authority’s Ministry of Information website, a “study” denying Jews’ rights to the Western Wall has resurfaced, this time on the official website of the PA’s news agency, Wafa.

By publishing the document on Wafa’s website, the official mouthpiece of the PLO and the PA, the authority has sent a message that its has officially endorsed its findings.
The article can be found here. I had talked about it here.

Nothing gets published in Wafa without the permission of the PA leadership, so this is indeed an end-run around their taking the bogus "study" down from the Ministry of Information website under pressure from the US. No doubt, if the US complains about this as it did the first time, the PA will claim that this is an independent news agency that they have no control over - and they will be lying.

(h/t Israel Matzav)

UPDATE: In a wonderful display of the standards of Palestinian Arab journalism, the Palestinian Journalists Syndicate expressed solidarity with the author of the study filled with easily verifiable lies.

(h/t Serious Black)