.

Monday, August 20, 2007

A survey of Palestinian Arab newspaper veracity

Tomorrow is the 38th anniversary of an attempt to burn down the Al Aqsa mosque by an insane Australian Christian named Michael Dennis Rohan.

How many Palestinian Arab newspapers will mention that it was a non-Israeli Christian who set the fire?

Palestine Today (Arabic): "Tuesday August 21 the thirty-eighth anniversary of the burning of Al-Aqsa Mosque in 1969, as occupation forces set fire to the mosque and the flames spread and consumed Saladin pulpit and the altar of peace and Zakariya many parts of the mosque."

WAFA (Arabic) - Implies that it was Israel but doesn't say it explicitly.

Palestine Press (Arabic) - Implies that it was Israel.

Ma'an (Arabic) - Calls Rohan an "extremist" without saying his religion, implying he was a Jew.

Ma'an (English) - does refer to him as a "non-Jewish tourist."

IMEMC (English) - "an event commemorating the 38th anniversary of burning the Al Aqsa mosque by a fundamental Jew..."

Petra (Jordan) English
- "Michael Dennis Rohan, a Jew from Australia, gained worldwide infamy on August 21, 1969, when he set fire to the Al-Aqsa mosque, located atop the Temple Mount in Jerusalem."

Xinhua (China) - "The fire, set in 1969 by an Israeli settler, caused the burning of the eastern wing of the mosque."

Gulf News - "In one of the worst days in the city's history, an Australian extremist with Jewish leaning tried to burn down Al Aqsa Mosque."

Al-Hayat al Jadidah (Arabic):" The bulletin pointed out that the ill-fated fire occurred 38 years ago at the hands of the offender, "Dennis Michael Rohan," which Australian citizenship belonged to the "Church of God", which believes بنبوءات Torah, which claims that Jesus Christ to Earth after staying building temple over the ruins of the Aqsa Mosque, and after he joined Rohan offender to a number of members of the Church of volunteers in one of the settlements of the West Bank."