.

Thursday, November 10, 2011

Arab newspapers call ALL of Jerusalem "occupied"

The Jordan Times is owned by the Jordan Press Foundation - which is majority owned by Jordan's government, making it a government newspaper.

The Jordan Times routinely changes the dateline of wire service stories from "Jerusalem" to "Occupied Jerusalem" - even when the story has nothing to do with any part of Jerusalem that Israel won in 1967.


They aren't the only English-language Arab newspaper to do so; we see the same in the Daily Star Lebanon, Khaleej Times, Bahrain News Agency, Oman Tribune, and Al Arabiya (although the latter is inconsistent.)

When Israel asserts that contested areas will remain under Israeli control, the world freaks out. But these daily Arab assertions that supposedly uncontested areas are "occupied" - even from a country that has a peace treaty with Israel - elicits not a peep of protest from any Western nation.