.

Tuesday, January 25, 2011

Et tu, YNet?

I've been showing how Al Jazeera and the Guardian are purposefully misinterpreting the leaked "Palestine Papers" to make Israel look as bad as possible.

Even though they link to the actual memos that prove their distortions, their false spin is what gets into print. And most people dont bother to check the original.

Apparently, "most people" even includes Israeli reporters!

From YNet:
Leaked confidential documents published by Al-Jazeera and the Guardian reveal that during her tenure as Israeli foreign minister in Ehud Olmert's government, Tzipi Livni pressed for the "transfer" of some of Israel's own Arab citizens into a future Palestinian state as part of a land-swap deal that would exchange Palestinian villages now in Israel for Jewish settlements in the West Bank.


Here is the talkback I gave to YNet:

If you actually read the memos, you will see that Livni was asking that villages that straddle the Green Line be unified, one way or the other. She didn't want another Ghajar.
The anti-Israel  Guardian and Al Jazeera said she meant "transfer." And now a  YNet reporter evidently believed them and didn't bother reading the memo itself and do real reporting.
This could have been a story of anti-Israel distortion in the left-wing media. Instead, it adds to the distortion.
It is very disheartening that an Israeli publication would parrot the lies of those newspapers rather than simply read the memos and see the truth.