.

Friday, July 04, 2008

"Palestine Today" edits Temple out of Reuters story

Reuters wrote another of their stupid "factboxes" about Jerusalem that minimizes the Jewish attachment to the city, not even mentioning how many Temples there were or the daily Jewish longing to return to Jerusalem over millennia.

The Arabic "Palestine Today" republished the article - but completely deleted any mentions of the Temple altogether.

Reuters:
On a rocky promontory, watered by springs 760 metres (2,500 feet) up in the hills between the Dead Sea and the Mediterranean, Jerusalem has been settled for 5,000 years. It became the centre of Jewish religion and nationhood. Roman rule saw the Temple destroyed in the year 70 and Jews later forced into exile.
Palestine Today deleted the last sentence.

Reuters:
For Muslims, the walled Old City features the golden Dome of the Rock and al-Aqsa mosque, Jews pray at the Western Wall, a relic of the Temple, and there are many Christian churches.
Palestine Today:
There in the old city wall surrounding the Dome of the Rock and Al Aqsa Mosque and Buraq Wall and many Christian churches.
The Buraq Wall is a name given in the 1920s by the Grand Mufti of Jerusalem, who while trying to eradicate all Jews from Jerusalem made up a story that Mohammed tethered his flying horse to the Western Wall, thus claiming that area as a Muslim holy place.

This is the level of intellectual honesty that one finds in the Palestinian Arab press - they will even edit wire service stories when the facts, already watered down so much as to make them meaningless, are not to their liking.