.

Tuesday, April 29, 2008

Journalism hall of shame

Here is a list of selected news articles, published well after Israel denied that its fire directly killed the Gaza family, that take the Palestinian Arab lying version to be the truth or severely downplay Israel's version:

Mirror (UK):
A mum and four children died at the breakfast table as a shell flattened their tiny home in the Gaza Strip.

It was fired from an Israeli tank in a raid aimed at militants after gun battles nearby.

Glasgow DailyRecord headline: Tank Kills Gaza Kids

Los Angeles Times - doesn't mention Israeli version until paragraph 8.

Independent(UK) headline: Israeli attack kills Palestinian mother and four children (but the second paragraph mentions Israeli denials)

I'm not even bothering to mention Arab and Iranian "news" sources which almost universally don't publish Israel's version of events at all.